Reklamné bannery

Využitie

Reklamné bannery (plachty) sú určené na krátke až stredne dlhé aplikácie.
Bannery nie sú formou outdoorovej reklamy ktorá má súžiť na 5 a viac rokov.
Bannery sú ekonomickou a praktickou náhradou reklamných tabúľ.
Veľmi využívané pri akciách, výpredajoch, uvedenie nových produktov a služieb na trh, politické kampane a pod…

Technológia výroby

Bannery sa tlačia na veľkoplošných tlačiarňach, následne za zahýnajú okraje a lisujú kovové oká po obvode.
Možnosť využitia tekutej laminácie ktorá predĺži životnosť.

Materiály

Podľa druhu využitia delíme bannery na:

  • Liaty – štandardne využívaný banner na väčšinu aplikácií.
  • Laminovaný – ekonomická varianta na aplikácie menej ako rok (výpredaje, politické kampane).
  • Reflexný – často využívané pri cestách a križovatkách.
  • Block out – obojstranne potlačiteľný vhodný na konštrukcie pri cestách a pod. (vhodný na ploty kde môže slnko presvedcovať banner a tým degradovať jeho využitie).
  • Mesh – dierkovaný materiál určený ma aplikácie, kde je potrebné prepustiť slnečné svetlo – budovy s oknami a pod. (vhodný tiež na aplikácie do priestoru pretože perforácia
    materiálu umožňuje prúdenie vzduchu).
  • Backlit – slúžia na potlačenie presvetlovaných aplikácií (veľkoplošné svetelné boxy a pod).

Montáž

Bannery sa štandardne montujú na pripravené kovové konštrukcie s perforovaného L profilu alebo po obvode vyšpanované oceľové lano odsadené od banneru cca o 10 cm.
Je možné banner montovať aj skrutkami priamo do budovy, ale tento spôsob sa neodporúča vzhľadom na fakt že je obtiažne banner dokonale napnúť.
Montáže sa musia montovať gumeným lanom, ktoré nepretržite španuje banner a umožňuje mu sa sťahovať a rozťahovať pôsobením zmeny teploty.
Banner sa nesmie montovať / španovať zaťahovacími PVC páskami, oceľovým lankom a pod.
Tieto spôsby zabraňujú prirodzenému pracovaniu materiálu čo môže spôsobiť vytrhnutie kovového oka, alebo dokonca roztrhnutiu celého banneru.